onsdag 14. april 2010

Samunnsfag - Solenergi

Vi har hadd om energikildene våre i samfunnsfagen. så har vi fått i lekse å skrive om energikilder, og jeg har i oppgave å skrive om solenergi.. Så jeg skal gjøre mitt beste !



Solenergi er strålingsenergi fra solen.
Og solenergi er en fornybar energi.

solenergien som treffer jorden er ca 15 000 ganger større enn verdens årlige energiforbruk.
Den totale mengde utstrålte energi fra sola er mer enn 2 milliarder ganger større enn energimengden som treffer jordoverflaten.

Sola er den viktigste energikilden i verden. Uten sola hadde vi ikke hatt noen energikilder i det hele tatt. Sola varmer opp atmosfæren og dermed dannes det bl.a bølger, vind, havstrømmer og nedbør.

1 kommentar:

  1. Heija Rebecca! Syns det er litt vanskelig å kommentere når innlegget er så kort, og du har ikke skrevet hva du syns om saken. Men mye fakta da ; - ) Ta å skriv llitt meninger, så kan jeg komentere! :D

    SvarSlett

Om meg

Heya! æ e ei jente på 13.. Æ bor på ei lita plass i Nordland... Æ har mange fine vænna som æ bryr mæ vældi mye om = ) Æ lika å dans å har drømma om å en gang få bli en danser ;P